12 d’octubre de 2009

NÚRIA PRADAS

"L'extraordinària píndola rosa" és, si no recordo malament, el segon llibre que em va encàrregar una editorial per il·lustrar. Era un volum de la sèrie taronja del vaixell de vapor de Cruïlla. Imagineu-vos el respecte i la il·lusió que em va fer que aquell home tant imponent que es deia (i es diu! i per molts anys!) Pep Rosell m'encarregués aquesta feina. L'hi estic molt agraït per la confiança que em va fer. Quan va sortir el llibre, la seva autora, l'escriptora Núria Pradas em va donar l'oportunitat de participar en la meva primera presentació d'un llibre il·lustrat per mi. Ho vàrem fer a la seva escola, ja que la Núria era mestra, en una sala plena, plena a vessar. L'acte estava molt ben preparat: El Pep Albanell va presentar el llibre, unes alumnes van fer una representació, etc... Ho recordo com una novetat per mi i amb molta emoció.
Per això estic tan content i agraït que la Núria Pradas hagi tingut el detall de dedicar-me un espai al seu bloc "Una finestra oberta". Si hi entreu  veure qui és i quan ella diu "jo he fet el què he pogut" comprovareu què amaguen aquestes paraules. Gràcies Núria.

dimecres, 7 / octubre / 2009

ELS MEUS IL·LUSTRADORS: VALENTÍ GUBIANAS


Ell es pensava que jo era una escriptora consagrada.
Jo creia que ell havia il·lustrat el món.
I el que més ens va unir, a l'hora d'il·lustrar "L'extraordinària píndola rosa", era que ell començava i jo, també.
Vam riure durant la presentació del llibre, sentint-nos alliberats de les nostres "pors".
Ell ha fet carrera. S'ho mereix. Jo, he fet el que he pogut, que ja és molt.

Et recordo amb un somriure al cor, Valentí.

I pels qui no el coneixeu, o el coneixeu molt, una notícia: en Valentí exposarà dibuixos a la llibreria Pati de Llibres de sant Cugat el dia 7 de novembre a partir de les 12.

No us ho perdeu. Jo procuraré ser-hi. Ens veiem, Valentí!!!